Katja Meertens

Tekst- en communicatieadvies

Welke meerwaarde heeft volgen én gevolgd worden voor jou?

Wil jij een bijdrage leveren aan ons symposium over sociale media in de palliatieve zorg, vroeg de Stichting Agora, ondersteuningspunt palliatieve zorg mij onlangs. Bijvoorbeeld in de vorm van een lezing waarin ik vertel hoe ik via de sociale media (twitter, facebook, linkedIn) mijn boek promoot.

Dat lijkt me wel wat. Dus heb ik de uitnodiging van harte aangenomen. Maar nu ik een beetje zit te broeden op het onderwerp – en ik mijn (lees: aanbod) kant van het verhaal zo’n beetje rond heb – vraag ik me ineens af wat de andere (lees: ontvanger) kant van het verhaal is. Zitten mijn Twittervolgers, mijn Facebookvrienden en mijn LinkedIn-contacten wel te wachten op wéér een tweet over ‘dat boek met die deprimerende titel’?

Ik zou wel willen weten hoe jij omgaat met zakelijke twitter- of facebookberichten van degenen die je volgt. Welke meerwaarde heeft volgen én gevolgd worden voor jou? Laat het me weten door in het openbaar te reageren op dit bericht óf een privémail te sturen via het contactformulier.

Advertentie

Eén reactie op “Welke meerwaarde heeft volgen én gevolgd worden voor jou?

  1. Katjoesja
    1 september 2011

    Ha Katja,

    In de eerste plaats vind ik het leuk om via facebook mee te krijgen hoe het gaat met jou en je boek. Daarnaast vind ik het interessant om te lezen hoe jij je boek in de publiciteit brengt. Ik heb nog een vriendin die min of meer gelijktijdig een boek heeft uitgebracht en ook haar berichtjes volg ik om beide redenen graag. Voor mij ook leuk om overeenkomsten en verschillen in jullie aanpak te kunnen zien.

    Zelf heb ik onlangs mijn twitteraccount nieuw leven ingeblazen met het oog op het kunnen inzetten voor zakelijke doeleinden, maar heb het tot nu toe bij volgen gelaten.
    Communiceren via facebook heeft mijn voorkeur boven twitter en dat heb ik héél sporadisch wel eens zakelijk ingezet.

    Succes met de lezing!

    P.S. Die titel is goed. Blijft opvallen ook na meerdere keren voorbijkomen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 1 september 2011 door in boek, lezing, media, palliatieve zorg, social media en getagd als , , , , , , .
%d bloggers liken dit: